Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Постинг
20.04.2018 21:00 - КРАСНОРЕЧИВО
Автор: malchaniaotnadejda7 Категория: Поезия   
Прочетен: 5435 Коментари: 21 Гласове:
35


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 КРАСНОРЕЧИВО

Помня това стихотворение
познавам духът му, 
който се съблича
като присъствие
на благороден мъж.
Aко не беше така живо,
колкото самата мен,
щях да го запиша
върху лист хартия
и никой нямаше 
да го разбере.
Никой, дори ти.

18 / 19. IV. 2018

image








Гласувай:
35



Следващ постинг
Предишен постинг

1. kvg55 - malchaniaotnadejda7,
20.04.2018 21:19
Поезията трябва да стигне до хората дори и не написана.
цитирай
2. malchaniaotnadejda7 - 1. kvg55 - malchaniaotnadejda7,
20.04.2018 21:34
kvg55 написа:
Поезията трябва да стигне до хората дори и не написана.

Благодаря ти! И Краси - ще го напиша, макар да знам, че изричайки го, ще престане да ми принадлежи. В следващия постинг.
цитирай
3. donchevav - Идеята, мечтата, щастието, люб...
20.04.2018 23:04
Идеята, мечтата, щастието, любовта имат само идеална форма, съществуват единствено в съзнанието ни. Материализирането им ги убива. Твоето стихотворение сигурно е от същия порядък духовни същности - остави го да скита незаписано, то и така ще намери своя адресат.
Прегръдка, Наде!
цитирай
4. malchaniaotnadejda7 - http://donchevav.blog.bg/poezia/2018/02/14/fevruarski-minusi-v-plius.1593533
20.04.2018 23:55
donchevav написа:
Идеята, мечтата, щастието, любовта имат само идеална форма, съществуват единствено в съзнанието ни. Материализирането им ги убива. Твоето стихотворение сигурно е от същия порядък духовни същности - остави го да скита незаписано, то и така ще намери своя адресат.
Прегръдка, Наде!

Скъпа Вени, благодаря ти за песента на Крис Рия, която чух в твоя прекрасен постинг - линкът е горе в този ми коментар. Разбира се, не съумях да кача клипа с пътя, но приятелите могат да го чуят при теб, и да видят пътя. Така, докато се борeх с "невалидния адрес" на клипа, който очевидно е валиден при теб, си спомних картината, от която ме гледаше лицето на моята непрежалима майка, Дина, светла й памет... Има необясними неща и това е толкова хубаво. Има и любов, която е безсмъртна (тя иначе не би била любов) и аз се опитвам да разбера, защо ние я "материализираме" и дали въобще бихме могли. Но това е друго стихотворение, което ти сега ми помагаш да си спомня по-вярно. Няма по-добър адресат от приятелството. Прегръщам те!
цитирай
5. gessos - Поезията е най-вълнуващата и жи...
21.04.2018 01:01
Поезията е най-вълнуващата и животрептяща музика на думите. А музиката лети и винаги достига своите слушатели.
Чудно стихотворение! Буди размисъл и топли чувства!
Поздрав!
цитирай
6. malchaniaotnadejda7 - 5. gessos - Поезията е най-вълнуващата и жи...
21.04.2018 08:19
gessos написа:
Поезията е най-вълнуващата и животрептяща музика на думите. А музиката лети и винаги достига своите слушатели.
Чудно стихотворение! Буди размисъл и топли чувства!
Поздрав!

Благодаря, Лин! Тепърва ще те чета, хубаво е при теб, сякаш човек е поспрял да се спаси от бурята при стар приятел. Пожелавам ти слънчеви дни, изпълнени с радост и смисъл, и вдъхновение. Радвам се, че ми гостуваш. Спомням си нещо старо за поезията, бях ученичка, когато ми се "присъни". Някакъв сюжет сякаш, някакво случване на един от онези стари римски пазари. Нямам идея, защо казвам "римски", но не се съмнявам в това :) Ще се опитам да го кажа цялото по-късно, но имаше в него това:

Аз съм любов
И затова дойдох
И няма друга в мен -
да ме изкупи.

Поезията е наддаване
за нов живот.
А аз съм роб
в пазара за неуки.

И още съм ученик, послушница на... поезията :) Светла събота, бъди щастлив!



цитирай
7. nalia - Радост за ума и сърцето си, Наде!
21.04.2018 08:26
Поздрави!
цитирай
8. malchaniaotnadejda7 - 7. nalia - Радост за ума и сърцето си, Наде!
21.04.2018 08:35
nalia написа:
Поздрави!

Здравей, мила Натали, благодаря ти! Хубаво е твоето "Следпролетно", мисля, че нещо ме запрати в сърцето на тази Пролет и няма как да си тръгна оттам, а любимият ми сезон е (беше есента). Колко далечно звучи сега есента. Малко пролети са били по-хубави, по-нереално хубави от тази. Витоша е потънала в зеленина и тя прозира сюрреално дори от прозореца ми, все пак аз съм далеч от планината :) Най-обикновени джанки навън са потънали в цвят като дървета от градините на сътворението, в които не е стъпвал човешки крак! Би трябвало да бъдем благодарни, че сме част от всичко това. Прегръдки и радостен ден, Натали, поздрави на твоя град!
цитирай
9. starforlife - Здравей, Искрице!
21.04.2018 11:57
Перфектно отвсякъде.
(дори като оформление при настоящите админо-тъпанарски обстоятелства)

https://youtu.be/82uJZAMMIEg
цитирай
10. malchaniaotnadejda7 - 9. starforlife - Здравей, Искрице!
21.04.2018 12:34
starforlife написа:
Перфектно отвсякъде.
(дори като оформление при настоящите админо-тъпанарски обстоятелства)

https://youtu/82uJZAMMIEg

Здравей, Жоре! Благодаря ти, много се радвам, че ти харесва. Е, страхотен клип от твоя YouTube channel, благодаря ти! :) Няма да повярваш, всеки път, когато публикувам в блога, в отделен прозорец, паралелно отварям постинга ми тук от 16. 01. 2016 - "Старата къща на съня", и за кой ли път прочитам напътствията ти за редактиране.

http://malchaniaotnadejda7/poezia/2016/01/16/starata-kyshta-na-synia.1422950

Но сега липсват някои от иконките в редакционното поле, които преди виждах и за които говориш в коментарите си оттогава и не се справям, както бих искала. Даже писах тази сутрин на Вени, да ми каже, как успява да пуска по-големи букви на текста, аз и това не мога да направя, постингът е с толкова дребен шрифт, че не се чете. :( Но в крайна сметка ми беше неудобно пак да безпокоя теб и така текстът стои като някакво недоразумение. Който има лупа или е по-далекоглед, може би - чете, който не - не чете. Не говоря за приятелите, те четат със сърцето :)
Зарадва ме, че ти харесва, знам, че си искрен, благодаря ти! Бъди здрав и хубава Пролет!
цитирай
11. stela50 - Поезия и музика... полет и нежност... живот.
21.04.2018 14:52
Влюбих се и в този твой стих...
Прекрасно е, Надя !
цитирай
12. starforlife - ~ 10. malchaniaotnadejda7
21.04.2018 16:03
malchaniaotnadejda7 написа:
Но сега липсват някои от иконките в редакционното поле, които преди виждах и за които говориш в коментарите си оттогава и не се справям, както бих искала. Даже писах тази сутрин на Вени, да ми каже, как успява да пуска по-големи букви на текста, аз и това не мога да направя, постингът е с толкова дребен шрифт, че не се чете. :(

Вени е добро "момиче" и за някои неща в лека степен ми "е" колежка.
За съжаление в момента единственият начин да направиш по-големи буквите е... дори ме е срам да го говоря, а домакините как не ги е срам да е така - не го проумявам...
Та, начина е: да оформиш текста като графика (картинка най-просто казано), което води със себе си куп не само неудобства, а и "проблеми" (като не добра четливост при по-дълги текстове).
За кратки стихота като това обаче става и...
Вече се стопли...
Ще наминем с Корти да пием около вас по кафе - и ще ти покажа и науча.



malchaniaotnadejda7 написа:
Но в крайна сметка ми беше неудобно пак да безпокоя теб и така текстът стои като някакво недоразумение.

Сега веке та утепах!
Да ме безпокоиш?
Ти?
Мен?
Че за какво са Приятелите бре, Искрице?
Следващият път когато имаш въпроси - само да не си ми звъннала.


malchaniaotnadejda7 написа:
Който има лупа или е по-далекоглед, може би - чете, който не - не чете. Не говоря за приятелите, те четат със сърцето :)

По-четливо ще е, ако приложиш ефект "болд" (удебелен шрифт). Това поне все още стои. Иконката "В". Преди да приложиш - маркираш.
Или включваш още преди да започнеш да пишеш.

Да видя.
цитирай
13. malchaniaotnadejda7 - 11. stela50 - Поезия и музика... полет и нежност... живот.
21.04.2018 16:06
stela50 написа:
Влюбих се и в този твой стих...
Прекрасно е, Надя !

Благодаря ти, скъпа Таничка!

"а просто е... да се общува и изяснява същността"

твърдиш в последния ти прекрасен постинг и аз доста се замислих над думите ти. Истината е достояние на малцина, но тя със сигурност се открива само и единствено на добрите сърца, на хората на милостта, на милосърдните. Достатъчно е човек да не греши в сърцето си, да няма и сянка от лоша дума, помисъл. Истината! Най-скъпият диамант. Bлагодаря ти!
цитирай
14. malchaniaotnadejda7 - 12. starforlife - ~ 10. malchaniaotnadejda7
21.04.2018 16:17
starforlife написа:
malchaniaotnadejda7 написа:
Но сега липсват някои от иконките в редакционното поле, които преди виждах и за които говориш в коментарите си оттогава и не се справям, както бих искала. Даже писах тази сутрин на Вени, да ми каже, как успява да пуска по-големи букви на текста, аз и това не мога да направя, постингът е с толкова дребен шрифт, че не се чете. :(

Вени е добро "момиче" и за някои неща в лека степен ми "е" колежка.
За съжаление в момента единственият начин да направиш по-големи буквите е... дори ме е срам да го говоря, а домакините как не ги е срам да е така - не го проумявам...
Та, начина е: да оформиш текста като графика (картинка най-просто казано), което води със себе си куп не само неудобства, а и "проблеми" (като не добра четливост при по-дълги текстове).
За кратки стихота като това обаче става и...
Вече се стопли...
Ще наминем с Корти да пием около вас по кафе - и ще ти покажа и науча.



malchaniaotnadejda7 написа:
Но в крайна сметка ми беше неудобно пак да безпокоя теб и така текстът стои като някакво недоразумение.

Сега веке та утепах!
Да ме безпокоиш?
Ти?
Мен?
Че за какво са Приятелите бре, Искрице?
Следващият път когато имаш въпроси - само да не си ми звъннала.


malchaniaotnadejda7 написа:
Който има лупа или е по-далекоглед, може би - чете, който не - не чете. Не говоря за приятелите, те четат със сърцето :)

По-четливо ще е, ако приложиш ефект "болд" (удебелен шрифт). Това поне все още стои. Иконката "В". Преди да приложиш - маркираш.
Или включваш още преди да започнеш да пишеш.

Да видя.


:) Знаех си аз, че ще помогнеш!!! Много ти благодаря, ами, помислих си за това да го снимам, но телефончето ми е с доста скромни възможности, а и принтерът ми не работи, ще опитам, все пак. Да, знам за по-тъмните букви, БЛАГОДАРЯ ТИ, ЖОРЕ! Много мило от твоя страна, поне така се поуспокоих, защото си мислех, че причината е в мен и моята покъртителна виртуална неграмотност, която е факт. :) Но ще опитам, благодаря ти, до скоро!
пс Сърдечни поздрави на Стефи и хубава вечер от мен!
цитирай
15. starforlife - АБСОЛЮТНО НЕ! НИКАКВИ СНИМКИ, ОСОБЕНО ПЪК С ТЕЛЕФОН!
21.04.2018 16:40
Резултатът ще е плачевен!
Да не говорим, че не това имах в предвид.

1. Как (принципно) става (един от начините):
Стартираш Paint- вградената програма за рисуване на Windows.
(има къде-къде по-професионални, които дори за тук аз ползвам, но засега нека те научим така)
2. Избираш цвят, с който искаш да ти бъдат буквите.
3. Активираш режим на писане на текст в програмата (тук вече уточни с коя версия на Уиндоус си, за да ти цитирам откъде, но мисля, че знаеш или, ако не - ще се ориентираш)
4. Избираш шрифт и размер (имай в предвид, че не всички шрифтове са кирилизирани - тоест, някои за български няма да са ти от полза).
5. Пишеш редовете на стихото (Enter-а си е Enter - за нов ред).
6.1. Ако НЕ искаш да са центрирани редовете - дотук си готова за 7.
(миг, правя сандич и ме вика - ха ха ха)
6.2. Ако искаш редовете да са ти центрирани един спрямо друг:
- Набелязваш най-дългия като реперен (по него ще съпоставяш)
- Изрязваш ПО ОТДЕЛНО с "ножицата за правоъгълно изрязване" всеки друг ред и преместваш центрирано спрямо реперния (най-дългия).
7. Със същата ножица накрая изрязваш целия оформен центрирано текст и...
(Ами сега? За да ти е еднакво за която и да е версия на Windows - трябва да продължа по-"сложно".)
8. Изрязания като картинка създаден текст, го копираш в clipboard (мястото, където запомняш нещо "наум") - типично чрез меню Edit, подменю Copy или клавишна комбинация Ctrl+C
9. Смаляваш листа...
(Но как да ти кажа откъде, като до Win7 е едно, а нататък друго? Тоест, коя ти е версията на Windows, за да кажа тук как?)
10. Чрез меню Edit, подменю Paste или клавишната комбинация Ctrl+V - извикваш съдържанието на clipboard (оформения ти "текст")
(идеята с 2-те стъпки в 9 и 10 е да ти се получи малко "листче", което да не съдържа голямо празно поле вдясно от текста/стихото)
(има и друг, по-лесен начин за 9 и 10, но ще се объркаш)
11. Съхраняваш така оформения като графичен обект "текст" във файл чрез меню File, подменю Save като ФОРМАТЪТ ТИ НЕ ТРЯБВА ДА Е BMP, а JPEG или PNG!
(форматът и от там реално разширението на файла се избира от падащ списък под полето, в което задаваш самото име)
12. Вграждаш в постинга по известия ти начин и...
(Воала - има да черпиш. ха ха ха)

Сега...
Искрице, изглежда ти сложно, а не е.
Гарантирам, че за 20 минути ще те науча и, ако искаш, за да не се притесняваш - изчакай.
Ще се видим да кажем другата седмца (ако, когато и където ти е удобно), ще пием по кафе, и гарантирам, че за въпросните 20 мин. ще си ток и жици.

Естествено, че аз черпя: Още не се е родил този, който мен да черпАВА.

ж
цитирай
16. malchaniaotnadejda7 - 15. starforlife - АБСОЛЮТНО НЕ! НИКАКВИ СНИМКИ, ОСОБЕНО ПЪК С ТЕЛЕФОН!
21.04.2018 18:16
starforlife написа:
Резултатът ще е плачевен!
Да не говорим, че не това имах в предвид.

1. Как (принципно) става (един от начините):
Стартираш Paint- вградената програма за рисуване на Windows.
(има къде-къде по-професионални, които дори за тук аз ползвам, но засега нека те научим така)
2. Избираш цвят, с който искаш да ти бъдат буквите.
3. Активираш режим на писане на текст в програмата (тук вече уточни с коя версия на Уиндоус си, за да ти цитирам откъде, но мисля, че знаеш или, ако не - ще се ориентираш)
4. Избираш шрифт и размер (имай в предвид, че не всички шрифтове са кирилизирани - тоест, някои за български няма да са ти от полза).
5. Пишеш редовете на стихото (Enter-а си е Enter - за нов ред).
6.1. Ако НЕ искаш да са центрирани редовете - дотук си готова за 7.
(миг, правя сандич и ме вика - ха ха ха)
6.2. Ако искаш редовете да са ти центрирани един спрямо друг:
- Набелязваш най-дългия като реперен (по него ще съпоставяш)
- Изрязваш ПО ОТДЕЛНО с "ножицата за правоъгълно изрязване" всеки друг ред и преместваш центрирано спрямо реперния (най-дългия).
7. Със същата ножица накрая изрязваш целия оформен центрирано текст и...
(Ами сега? За да ти е еднакво за която и да е версия на Windows - трябва да продължа по-"сложно".)
8. Изрязания като картинка създаден текст, го копираш в clipboard (мястото, където запомняш нещо "наум") - типично чрез меню Edit, подменю Copy или клавишна комбинация Ctrl+C
9. Смаляваш листа...
(Но как да ти кажа откъде, като до Win7 е едно, а нататък друго? Тоест, коя ти е версията на Windows, за да кажа тук как?)
10. Чрез меню Edit, подменю Paste или клавишната комбинация Ctrl+V - извикваш съдържанието на clipboard (оформения ти "текст")
(идеята с 2-те стъпки в 9 и 10 е да ти се получи малко "листче", което да не съдържа голямо празно поле вдясно от текста/стихото)
(има и друг, по-лесен начин за 9 и 10, но ще се объркаш)
11. Съхраняваш така оформения като графичен обект "текст" във файл чрез меню File, подменю Save като ФОРМАТЪТ ТИ НЕ ТРЯБВА ДА Е BMP, а JPEG или PNG!
(форматът и от там реално разширението на файла се избира от падащ списък под полето, в което задаваш самото име)
12. Вграждаш в постинга по известия ти начин и...
(Воала - има да черпиш. ха ха ха)

Сега...
Искрице, изглежда ти сложно, а не е.
Гарантирам, че за 20 минути ще те науча и, ако искаш, за да не се притесняваш - изчакай.
Ще се видим да кажем другата седмца (ако, когато и където ти е удобно), ще пием по кафе, и гарантирам, че за въпросните 20 мин. ще си ток и жици.

Естествено, че аз черпя: Още не се е родил този, който мен да черпАВА.

ж

Жоре, поредното твое култово обяснение, като по учебник - благодаря за този дар! Със сигурност ще помогне и на приятелите, които имат блог тук. Много, много ти благодаря! Колко хора биха го направили за съблогерите си, благодаря за жеста! Доечера ще го разуча. Безценен урок! БЛАГОДАРЯ ТИ! Сега няма да издирвам "Старата къша на съня", където са предишните ти обяснения за оформяне и редактиране на постинг, а този, днешния - "Красноречиво". :) Бъди здрав, благодаря ти, нямам думи, до скоро!
цитирай
17. starforlife - Всъщност, една корекция, но в момента нямам компютър с Windows под ръка, та дато не греша, че го има менюто във всички версии:
21.04.2018 18:19
Меню Edit, подменю Copy to - съхранява в случая отрязък не в clipboard, а във файл.
Тоест, за да стане ясно:
Нарисувала си в Paint рисунка, съдържаща къща, дърво, пейка с влюбени...
Чрез меню File, подменю Save (няма да пояснявам тук и сега за какво се ползва Save as) съхраняваш цялата рисунка във файл.
А, ако си изрязала да кажем само дървото - чрез Edit/Copy to съхраняваш само отрязъка (дървото) във файл.
Тоест: В случая така можеш да спестиш стъпките по смаляване на листа и извикване на изрязаното стихо.

След като го оформиш и изрежеш - чрез Edit/Copy to го записваш в jpeg или png файл, който ползваш в постинга.

ТОЕСТ: Дано не греша, че във всяка версия на Windows има подменю Copy to на главно Edit, но която версия го има - стъпки 8, 9, 10 и 11 се заместват с описаното в този коментар.
Няма да поправям горе, защото не съм на 100% сигурен, че подменюто оснана след версия XP.


Толкова е просто...
цитирай
18. starforlife - Ха ха ха
21.04.2018 18:41
malchaniaotnadejda7 написа:
[Жоре, поредното твое култово обяснение, като по учебник - благодаря за този дар! Със сигурност ще помогне и на приятелите, които имат блог тук. Много, много ти благодаря! Колко хора биха го направили за съблогерите си, благодаря за жеста! Доечера ще го разуча. Безценен урок! БЛАГОДАРЯ ТИ! Сега няма да издирвам "Старата къша на съня", където са предишните ти обяснения за оформяне и редактиране на постинг, а този, днешния - "Красноречиво". :) Бъди здрав, благодаря ти, нямам думи, до скоро!

Искрице,
определено това е коментар, който може да спечели приз тук за най-много" благодаря"-та в един коментар.

И аз... благодаря за "благодаря"-тата.
(хах)
цитирай
19. malchaniaotnadejda7 - 18. starforlife - Ха ха ха
21.04.2018 19:23
starforlife написа:
malchaniaotnadejda7 написа:
[Жоре, поредното твое култово обяснение, като по учебник - благодаря за този дар! Със сигурност ще помогне и на приятелите, които имат блог тук. Много, много ти благодаря! Колко хора биха го направили за съблогерите си, благодаря за жеста! Доечера ще го разуча. Безценен урок! БЛАГОДАРЯ ТИ! Сега няма да издирвам "Старата къша на съня", където са предишните ти обяснения за оформяне и редактиране на постинг, а този, днешния - "Красноречиво". :) Бъди здрав, благодаря ти, нямам думи, до скоро!

Искрице,
определено това е коментар, който може да спечели приз тук за най-много" благодаря"-та в един коментар.

И аз... благодаря за "благодаря"-тата.
(хах)

Жоре! :) ИМА защо! Трудно уча, но науча ли го веднъж, ще е лесно, а и ще е от помощ на всички, които ни четат, особено на съблогерите, които очевидно имат моите затруднения при публикуване на постинг и изключително дребен шрифт. Имаш дарба да обясняваш и да пишеш учебници по компютърна грамотност. Ти си истински приятел, толкова време отдели, та има защо да БЛАГОДАРЯ! :) <3 Хубава съботна вечер, бъди щастлив, радостна Пролет! :) До скоро, до следващия урок. :)
цитирай
20. batogo - !!!:))) Чудесно творение, силно и истинско, Наде!
22.04.2018 16:00
Поезията се излъчва от хората, които я носят в себе си, дори и без да е написана или изказана...
Светли, творчески дни за теб и пред теб!
цитирай
21. malchaniaotnadejda7 - 20. batogo - !!!:))) Чудесно творение, силно и истинско, Наде!
22.04.2018 20:48
batogo написа:
Поезията се излъчва от хората, които я носят в себе си, дори и без да е написана или изказана...
Светли, творчески дни за теб и пред теб!

Здравей, Огняне, благодаря ти, много се радвам, че го възприемаш, а доверието на приятелите задължава. И на теб от все сърце - здраве, хармония, любов!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: malchaniaotnadejda7
Категория: Поезия
Прочетен: 3267300
Постинги: 434
Коментари: 8064
Гласове: 43566