На 25 април 2014 г. петък от 17.30 часа в зала 105А на Дома на техниката, ул. „Г. С. Раковски” 108 пред ЛЕКТОРИЯ на Интердсисциплинната гражданска академия (ИНГА) ще прочета ЛЕКЦИЯ на тема „БИЗНЕСЪТ ОТВЪТРЕ”. След лекцията ще се проведе едночасова дискусия, на която ще се сблъскат противоположни идеи за ролята на съвременния бизнес в живота на народа.
ПОВОД да подготвя лекцията ми даде импровизирана АНКЕТА, която проведох пред входа на един от магазините на KAUFLAND. На няколкото случайно избрани граждани задавах следните два въпроса:
1. Как оценявате факта, че златодобивът е отдаден като концесия на чуждестранна фирма?
2. Какво ви е мнението за ролята в националната икономика на чуждестранните Вериги магазини?
На първия въпрос всички анкетирани дадоха негативен отговор, отбелязвайки, че този факт им е известен отпреди.
Отговорът на втория въпрос не ме изненада, въпреки че е парадоксален. С изключение на един, може би най-възрастният от анкетираните, всички дадоха положителна оценка на въпросните Вериги магазини, отбелязвайки, че за разлика от златодобива, където се изнася национално богатство, в случая чуждите фирми внасят инвестиции и качествени стоки, с което създават нови работни места, подпомагат ръста на брутния вътрешен продукт (БВП) и в края на краищата - ръста на благосъстоянието на народа.
На допълнителния въпрос – правят ли разлика между БВП и брутен национален продукт (БНП) – отговорът бе отрицателен.
Анкетата показа, според мен, че макроикономическата култура на населението е отчайващо ниска, което е и една от причините за трайната тенденция да останем най-бедната страна в ЕС.
8 работни навика, които убиват продуктив...
Успехът и трагедията на българския между...
Как е възможно това?
И как се достигна до чушкопекът И можеш...