Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.02.2016 02:12 - ЗА НАЦИОНАЛИЗМА, НАЦИЗМА И ЗА ОЩЕ НЕЩО
Автор: jelezov Категория: Политика   
Прочетен: 2958 Коментари: 9 Гласове:
15

Последна промяна: 23.02.2016 02:56

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
  Вчера прочетох с интерес постът на sekirata  „143 ГОДИНИ ОТ ГИБЕЛТА НА ВАСИЛ ЛЕВСКИ” http://sekirata.blog.bg/poezia/2016/02/19/143-godini-ot-gibelta-na-vasil-levski.1431205. Потрудих се и написах следния добронамерен, но и критичен коментар:

Стихотворението ми хареса, дори много. Но в него има нещо, с което категорично не съм съгласен. И това нещо е предозираният национализъм. Ето го и него:

„…, ще взема
сечивото си секира,
турчинът ме днес нервира,
не той, аз ще сека,
както сече нас пет века!”

ИЛИ

„Събуди се, Дякон Левски и глави сечи,
наред карай, не прескачай, слушай как мучи
турчин рязан, ром крадлив и дръглив помак
и как днес ни язди всякой чужд дивак!”

Госпожо Трифонова,

Днес национализмът е СТРАШНА идеология и практика. Някога, в епохата на утвърждаването на националните държави и по-късно по време на антиколониалната борба, той е бил прогресивен и полезен. И в наше врем от него се появява потребност в държавите от ПЕРИФЕРИЯТА, - като България например – които имат неоколониален статут. Но с тази идеология трябва да се борави прецизно, защото тя лесно и незабелязано се превръща в нацизъм.

Аз не мълча, когато се сблъсквам с груби форми на национализъм. Такъв завет ни остави Мартин Нимьолер в знаменитото си стихотворение „Когато те дойдоха…“, преведено на десетки езици:

Когато нацистите дойдоха за комунистите, аз мълчах; не бях комунист.

Когато дойдоха за социалдемократите, аз мълчах; не бях социалдемократ.

Когато дойдоха за тези от профсъюзите, аз мълчах; не членувах в профсъюз.

Когато дойдоха за евреите, аз мълчах; не бях евреин.

Когато дойдоха за мен - вече нямаше кой да говори.”

Вместо да го одобри и публикува, госпожата ме удостои със следния дълбокомислен коментар-отговор. Ето го целият:   

„6. sekirata - Аз пък не мълча,когато някой анонимен се прави на голямата работа, а е просто платен потребител .
19:14 Какво щяло да стане....национализъм,нацизъм....
САМО ГОСПОД ЗНАЕ или Вие сте Господ?

Име:
Jelu Jelezov

Възраст:
81

Пол:
мъж

Град:
София

Професия:
философ

Интереси:
наука, приложно изкуство

Отговарям на истински профили и не надъхани от ...”
        Реших да не пиша отговор в нейния блог, защото тя, все едно, няма да го публикува, а да прехвърля спора в моя блог. Правя го, не заради самия спор, който би бил банално скучен, ако не беше твърде сериозния му предмет: национализмът и нацизмът.         Днес в България има десетки партии и партийки, организации и организацийки, изповядващи националистическа и нацистка идеология, което поражда потребност от научен анализ за ползата и/или вредата от тях.         Смятам, че цитираните тук стихове на sekirata са престъпление, според Конституцията и съществуващото законодателство, защото разпалват национална, расова и верска омраза, и вражда.          И накрая нещо лично: неправилно е посочена професията ми. Така го написа внучето ми, когато направи блога. Философията не е и не може да бъде професия! А какво е, е все още нерешен от самата нея въпрос. Действително съм бил преподавател по философия във Военна академия „Г. С. Раковски”, но нямам специално философско образование. Философските ми знания са трупани чрез доста упорито самообразование. Завършил съм военно училище със специалност земна артилерия и Политическия факултет на ВА със специалност земна артилерия и ракетни войски. Пенсионирах се със звание подполковник. Без да имам специално образование, съм постигнал професионално равнище в художествената обработка на дърво и метали.



Гласувай:
16



1. natashav - Смятам, че цитираните тук стихове на sekirata са престъпление, според Конституцията и съществуващото законодателство, защото разпалват национална, расова и верс
23.02.2016 05:06
Смятам, че цитираните тук стихове на sekirata са престъпление, според Конституцията и съществуващото законодателство, защото разпалват национална, расова и верска омраза, и вражда.
цитирай
2. apostapostoloff - Секирата е селска
23.02.2016 05:50
дришла.
цитирай
3. ekzoter - шамар
23.02.2016 07:55
На дълбоко спящите е необходим точно такъв шамар. А като се събудят може и по друг начин да им се говори.
цитирай
4. valeska - Всяка една крайност е вредна..
23.02.2016 08:04
Всяка една крайност е вредна..
цитирай
5. ssvetozar - Проблемът е,
23.02.2016 18:54
липсата на ясни дефиниции. Има опасност в прекаления национализъм, но в прекаления антинационализъм също има опасност.
цитирай
6. kvg55 - Аз също похвалих стихотворението в ...
23.02.2016 21:37
Аз също похвалих стихотворението в коментар. Цитираните от вас редове също ми направиха особено впечатление, но не ги разкритикувах, защото познавам госпожа Трифонова като емоционален и изстрадал човек. А и никнеймът й е безкомпромисен, което подчертава характерът й, което сам сте разбрали от отношението й към вас. Казаното е плод на емоция, а не на циничен разум. И все пак за състоянието на българите не са им виновни турците, циганите, помаците, евреите или арменците. Те самите са си виновни, защото нямат ясна представа какво искат и накъде отиват.
цитирай
7. ivoki - СЕКИРАТА
03.03.2016 12:53
ИМА МНОГО ЛИЦА И ПРОФИЛИ В БЛОГА, НО НАЙ МНОГО ИМА ЗЛОБА , ЗАВИСТ , НЕНАВИСТ И НЕНАВИСТ КЪДЕТО И ДА ПУБЛИКУВА.
ДАНО , ПОНЕ, СИ ДАВА СМЕТКА , ЧЕ ТОВА КОЕТО ДАВА, ТОВА И ПОЛУЧАВА....
цитирай
8. bazabg - Не става само
11.04.2016 21:12
с национализъм,нужен е национал-хуманизъм.Ти май си подполковник на чужда служба Джелезов.
цитирай
9. krumbelosvet - Куче, което не знае да лае,
18.07.2016 16:50
е като кога на секира се счупи дръжката.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: jelezov
Категория: Политика
Прочетен: 759218
Постинги: 222
Коментари: 753
Гласове: 1615
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031