Постинг
17.07.2016 01:11 -
ТЕРОРИЗМЪТ: ОПИТ ЗА ОБЯСНЕНИЕ
Автор: jelezov
Категория: Политика
Прочетен: 2184 Коментари: 7 Гласове:
Последна промяна: 17.07.2016 01:14
Прочетен: 2184 Коментари: 7 Гласове:
8
Последна промяна: 17.07.2016 01:14
ТЕРОРИЗМЪТ: ОПИТ ЗА ОБЯСНЕНИЕ
Желю Железов Светът в който живеем, съвременната цивилизация, която Иманиел Уълърстейн определи с понятието „Капиталистическа свят-система”, ражда и ще продължи да ражда тероризъм във все по-големи и ужасяващи мащаби, въпреки или може би благодарение на засилващата се борба срещу него. В сравнение с бъдещите терористични актове, това което се случи в Ница, ще прилича на детска игра. От този „бич божий” човечеството може да се спаси, само ако осъзнае същността му, т. е. причините, които го пораждат. А те са елементарни за разбиране. В много популярният някога сериал „ЦИВИЛИЗАЦИЯТА” Кенет Кларк казва: „Но в тази серия аз се опитвам да покажа цивилизацията като съзидателна сила и разширяване на човешките способности, а от тази гледна точка робството е отвратително. Такава е и крайната бедност. Бедност, глад, чума, болести. Те са фонът на историята чак до края на 19 в. и повечето хора ги считали за неизбежност, също като лошото време.”. Човечеството - веднъж осъзнало, че неравенството, бедността, мизерията и подтисничеството не са неизбежни, „като лошото време”, че за съществуването им има виновни, че създаването на общество, свободно от тези язви, предполага унищожаване както на условията и обстоятелствата за появата и съществуването им, така и на виновните за това - започва повече или по-малко организирана борба за ликвидирането им. Съвременният т. нар. тероризъм, освен другите съществени определения, е и момент от тази борба. Ако това не се осъзнае, борбата срещу него ще продължи да бъде гасене на пожар с бензин. Но, някой ще ми опонира: терористите избиват не виновните за посочените злини, а съвсем невинни хора. Такава ли е истината? Невинни ли са десетките хиляди жители и гости на Ница, изпълнили крайбрежния булевард? За убиеца Мохамед Булел и за хилядите други терористи-смъртници жертвите им са виновни макар и само затова, защото не искат и/или не могат да осъзнаят, че тяхното съвременно хедонистично битие лежи и върху костите на 9 мил. роби, починали при ужасяващи условия в трюмовете на кораби - специално построените за превозване на роби. Терористите не са пришълци от други светове. Те са продукт на тази цивилизация и са принудени да се борят срещу нея с несиметрични средства, защото други самата тя не желае и не може да им предостави. Този текст не е оправдание или обвинение. Той е обяснение. Мнозинството от хората не могат да различават оправданието или обвинението от една страни и обяснението, от друга. Затова вероятно ще бъда многократно анатемосан. Но истината е такава и аз я написах, за да поизчистя и собствената си съвест.
Желю Железов Светът в който живеем, съвременната цивилизация, която Иманиел Уълърстейн определи с понятието „Капиталистическа свят-система”, ражда и ще продължи да ражда тероризъм във все по-големи и ужасяващи мащаби, въпреки или може би благодарение на засилващата се борба срещу него. В сравнение с бъдещите терористични актове, това което се случи в Ница, ще прилича на детска игра. От този „бич божий” човечеството може да се спаси, само ако осъзнае същността му, т. е. причините, които го пораждат. А те са елементарни за разбиране. В много популярният някога сериал „ЦИВИЛИЗАЦИЯТА” Кенет Кларк казва: „Но в тази серия аз се опитвам да покажа цивилизацията като съзидателна сила и разширяване на човешките способности, а от тази гледна точка робството е отвратително. Такава е и крайната бедност. Бедност, глад, чума, болести. Те са фонът на историята чак до края на 19 в. и повечето хора ги считали за неизбежност, също като лошото време.”. Човечеството - веднъж осъзнало, че неравенството, бедността, мизерията и подтисничеството не са неизбежни, „като лошото време”, че за съществуването им има виновни, че създаването на общество, свободно от тези язви, предполага унищожаване както на условията и обстоятелствата за появата и съществуването им, така и на виновните за това - започва повече или по-малко организирана борба за ликвидирането им. Съвременният т. нар. тероризъм, освен другите съществени определения, е и момент от тази борба. Ако това не се осъзнае, борбата срещу него ще продължи да бъде гасене на пожар с бензин. Но, някой ще ми опонира: терористите избиват не виновните за посочените злини, а съвсем невинни хора. Такава ли е истината? Невинни ли са десетките хиляди жители и гости на Ница, изпълнили крайбрежния булевард? За убиеца Мохамед Булел и за хилядите други терористи-смъртници жертвите им са виновни макар и само затова, защото не искат и/или не могат да осъзнаят, че тяхното съвременно хедонистично битие лежи и върху костите на 9 мил. роби, починали при ужасяващи условия в трюмовете на кораби - специално построените за превозване на роби. Терористите не са пришълци от други светове. Те са продукт на тази цивилизация и са принудени да се борят срещу нея с несиметрични средства, защото други самата тя не желае и не може да им предостави. Този текст не е оправдание или обвинение. Той е обяснение. Мнозинството от хората не могат да различават оправданието или обвинението от една страни и обяснението, от друга. Затова вероятно ще бъда многократно анатемосан. Но истината е такава и аз я написах, за да поизчистя и собствената си съвест.
Император или хан и сеячи на омраза
"ТРИСТАХИЛЯДНА АРМИЯ НА ТРУДА"
Инсценираната от САЩ визита на просещия ...
"ТРИСТАХИЛЯДНА АРМИЯ НА ТРУДА"
Инсценираната от САЩ визита на просещия ...
Верен коментар
цитираймислите Ви Железов.
Браво!
цитирайБраво!
но някой трябва да посочи на терористите правилния път на съпротивата и борбата за справедливост.
Каква полза, че ги разбираме, ако не ги насочваме...?
цитирайКаква полза, че ги разбираме, ако не ги насочваме...?
Ще отговоря на stih с третия от "ТЕЗИСИ ЗА ФОЙЕРБАХ" на Карл Маркс:
"Материалистическото учение - че хората са продукти на обстоятелствата и на възпитанието и че следователно изменените хора са продукти на други обстоятелства и на изменено възпитание - забравя, че именно хората променят обстоятелствата и че трябва да се възпитава и самият възпитател. Затова то по необходимост стига дотам, да разделя обществото на две части, едната от които стои над обществото (напр. у Роберт Оуен).
Съвпадението на промяната на обстоятелствата и на човешката дейност може да бъде разгледано и рационално разбрано само като РЕВОЛЮЦИОННА ПРАКТИКА."
От мен добавям: този тезис е бил и е най-често грешно разбиран. Има и куриозен случай. Още в социалистическо време една педагожка защити Докторска дисертация, в която доказваше, че Маркс тук пледирал за възпитание на възпитателите.
цитирай"Материалистическото учение - че хората са продукти на обстоятелствата и на възпитанието и че следователно изменените хора са продукти на други обстоятелства и на изменено възпитание - забравя, че именно хората променят обстоятелствата и че трябва да се възпитава и самият възпитател. Затова то по необходимост стига дотам, да разделя обществото на две части, едната от които стои над обществото (напр. у Роберт Оуен).
Съвпадението на промяната на обстоятелствата и на човешката дейност може да бъде разгледано и рационално разбрано само като РЕВОЛЮЦИОННА ПРАКТИКА."
От мен добавям: този тезис е бил и е най-често грешно разбиран. Има и куриозен случай. Още в социалистическо време една педагожка защити Докторска дисертация, в която доказваше, че Маркс тук пледирал за възпитание на възпитателите.
Обяснението е доста повърхностно, макар в него да има и елемент на обяснение, чрез научните и философски похвати.
Попитали цар Соломон, КАКВО е ЧОВЕКА ?, а той отговорил- " Това което е било.", а какво е било?- това което е, отговорил Соломон.
Разгадаването и осъзнаването на многопластовата човешка природа и нейното вътрешно- присъщо величие и низост е предпоставка да се провалят и най- светлите и чисти пориви на идеалистите. Тероризмът се организира и ръководи от централи осъзнали и опознали до цинизъм тази несъвършена човешка природа!
Но, никой не може да ни отнеме мечтите- за един справедлив и мирен свят!
цитирайПопитали цар Соломон, КАКВО е ЧОВЕКА ?, а той отговорил- " Това което е било.", а какво е било?- това което е, отговорил Соломон.
Разгадаването и осъзнаването на многопластовата човешка природа и нейното вътрешно- присъщо величие и низост е предпоставка да се провалят и най- светлите и чисти пориви на идеалистите. Тероризмът се организира и ръководи от централи осъзнали и опознали до цинизъм тази несъвършена човешка природа!
Но, никой не може да ни отнеме мечтите- за един справедлив и мирен свят!
Смисълът на коментара на г. Лесовски ми подсказва, че той е привърженик – осъзнато или не – на СОЦИАЛДАРВИНИЗМА като историософия, според който ЧОВЕШКАТА СЪЩНОСТ е присъща на отделния индивид, както това е в животинския свят. От тази гледна точка, „справедливият и мирен свят” може да бъдат само утопична мечта, защото „ЧОВЕШКАТА ПРИРОДА” (каквото и да означава това) е принципно неизменна.
Но, ако се осъзнае и приеме научната истина, че „човешката същност не е абстракция, присъща на отделния индивид. В своята действителност тя е съвкупността (т. е. системата – Ж) на всички обществени отношения” (Маркс), нещата стават ясни и достъпни за разбиране от всеки непредубеден човек.
Основа на всичките обществени отношения е ФОРМАТА НА СОБСТВЕНОСТ, върху средствата за производство (СП). Частното владение на СП, само по себе си, не е нещо привлекателно за собствениците им. Напротив! То е източник на главоболия, но, въпреки това, се стремят към него, единствено защото е условие за ЧАСТНО ПРИСВОЯВАНЕ НА „ПРИНАДЕНИЯ ТРУД” (ПТ) на непосредствените производители. Обобществете СП, което ще осигури обществено присвояване, разпределение и преразпределение на ПТ и с удивление ще констатирате как много бързо „човешката природа” ще се преобрази коренно. Когато например след сто години хората ще изучават нашето съвремие, с основание ще ни определят като високо цивилизовани ДИВАЦИ.
цитирайНо, ако се осъзнае и приеме научната истина, че „човешката същност не е абстракция, присъща на отделния индивид. В своята действителност тя е съвкупността (т. е. системата – Ж) на всички обществени отношения” (Маркс), нещата стават ясни и достъпни за разбиране от всеки непредубеден човек.
Основа на всичките обществени отношения е ФОРМАТА НА СОБСТВЕНОСТ, върху средствата за производство (СП). Частното владение на СП, само по себе си, не е нещо привлекателно за собствениците им. Напротив! То е източник на главоболия, но, въпреки това, се стремят към него, единствено защото е условие за ЧАСТНО ПРИСВОЯВАНЕ НА „ПРИНАДЕНИЯ ТРУД” (ПТ) на непосредствените производители. Обобществете СП, което ще осигури обществено присвояване, разпределение и преразпределение на ПТ и с удивление ще констатирате как много бързо „човешката природа” ще се преобрази коренно. Когато например след сто години хората ще изучават нашето съвремие, с основание ще ни определят като високо цивилизовани ДИВАЦИ.
Да обясните поведението на човека с белега, как ловко и подло продаде общонародните СП и как предаде милионите загинали и обрече други милиони на смърт?
А, на какво съм привърженик осъзнато или не не е никак важно, сложен е въпросът, който е предмет на Вашия постинг. Бъдете здрав, поздрави!
цитирайА, на какво съм привърженик осъзнато или не не е никак важно, сложен е въпросът, който е предмет на Вашия постинг. Бъдете здрав, поздрави!