Постинг
30.10.2017 17:25 -
НА ЛОВ ЗА БАНКЕР
Автор: jelezov
Категория: Политика
Прочетен: 1800 Коментари: 6 Гласове:
Последна промяна: 30.10.2017 17:41
Прочетен: 1800 Коментари: 6 Гласове:
8
Последна промяна: 30.10.2017 17:41
НА ЛОВ ЗА БАНКЕР
Желю Железов
В Русия е излязла от печат много интересна книга – „ОХОТА НА БАНКИРА” - която веднага се е превърнала в бестселър. Струва ми се, че точен превод на заглавието е „На лов за банкер”. Авторът, докторът на икиномическите науки Александър Лебедев е и крупен бизнесмен, през ръцете на който са минали много милиарди долари, пише книгата като автобиаграфия, но си поставя за цел да разкрие и ролята на банките, т. е. на финансовия капитал в съдбините на съвременното човечество. По случай на събитието, заместник главният рекактор на в. „Завтра” Андрей Фефелов е разговарял с автора. Интервюто е публикувано в http://zavtra.ru/blogs/ohotnik_na_bankirov. Ще цитирам само два откъса от интервюто, колкото да провокирам интерес у читателите, за да го прочетат.
Андрей Фефелов: „… където вие казвате, че специалисти, които могат да разберат банковата система, особено в криминалната й част, са много малко, и тези не многчислени специалисти са вътре в системата. В правоохранителните органи и в системата на надзора такива специалисти практически няма”. Тази мисъл може да ни помогне, да разберем същността на продължилата години сага с фалита на нашата КТБ.
Текстът - гвоздей на интервюто, - който ще изпиша с главни букви, за да се набие в главите на лековерния нашенски електорат, който си избира нравствено съмнителни субекти, да го управляват и го държат привързан към ЕС, САЩ, евро-атлантическите ценности, и все не може да разбере причините на задълбочаващата се бедност и неравенство.
„ФАКТИЧЕСКИ, ПРОБЛЕМЪТ, КОЙТО НАРИЧАМ „ТРЕТИЯТ КОЛОНИАЛИЗЪМ”, Е КОЛОСАЛЕН. ТОВА Е МНОГО ПО-УМЕН КОЛОНИАЛИЗЪМ ОТ ПРЕДИШНИТЕ ДВА. НЕ ТРЯБВА ДА СЕ ИЗПРАЩАТ АРМИИ, НЕ ТРЯБВА ДА СЕ РИСКУВА ЖИВОТ – ПРОСТО ВСЯКА ГОДИНА ТРЯБВА ДА СЕ ИЗМЪКВАТ ТРИЛИОНИ ДОЛАРИ. ТОВА Е УСТАНОВЕН ФАКТ, И ВСИЧКИ МЪЛЧАТ ЗА ТОВА!”
Според мен с това „всички мълчат”, авторът иска да ни каже, че същността на този „трети колониализъм” не се разбира и затова истината за него рядко се назовава. И е прав. А истината е скрита в т. нар. чуждестранни (стратегически) инвестиции. У нас например огромното мнозинство от учени, политици и държавници, от целия политически и идеологически спектър, открито защитават тезата, че те, чуждестранните инвестиции, както и подаянията от кохезионните фондове на ЕС са благо. И продължават настървено да спорят, за това кой президент, премиер, министър или партия са допринесли повече за привличането им. Тази трагикомедия може да бъде обяснена , но не и оправдана.
Обяснението. През този и предишния колониализъм колонизаторите задължително създават в колониите класа – посредник в грабежа, наречена КОМПРАДОРСА буржоазия, която е кръвно заинтересована в увековечаването на колониалния статут на страната си. Освен този политико-икономически користен интерес, съществува и поне още една причина: същността на предишния колониализъм беше сетивно достъпна и затова предмет преди всичко на разсъдъчното мислене. Същността на сегашния нов колониализъм не е сетивно достъпна. Тя може да бъде изразена в случая с най-общото понятие „стойност” (Wert – на немски език), във формата му на „разменна стойност”. Но стойността е сетивно недостъпна. Никой никога не е виждал, чувал, вкусвал, докосвал или помирисвал стойност. Сетивно достапни са нейните множестово и различни от нея носители. Но както за възприемането на сетивно достъпните феномени са нужни сетива, така и за познонието на обективно съществеващата стойност, е нужно „сетиво”, а то е мисленето, в неговата разумна, според Хегел и спекулативна форма. Такова мислене индивидите получават като онаследена дарба и/или формират чрез упорито образование, което не маже да мине без що-годе задълбочено познание на научното творчество поне на Кант, Хегел и Маркс.
Оправданието. От нравствена гледна точка, всички форми на колониализъм, експлоатеция и потисничество са зло, незовисимо от това, дали попове ще ги оправдават с божията воля или буржоазни идеолози ще ги определят като разпространение на евроатлантическите ценности, основна от които е демокрацията. И тук човешкото съзнание затъва в дълбоко противоречие, от което трудно намира изход. Трудно, защото това зло е необходимо (обективно закономерно) зло, в смисъл, че капитализмът, на когото то е иманентно, е необходим етап от развитието на икономическата обществена формация. Това е една от основните истини на марксистката историософия. Но, така както днес то е необходимо, така изведнъж (в продължение на няколко десетилетия) ще се превърне в обходимо, тоест излишно, заедно със своя носител – капитализмът. Кой и как тогава ще съди персоналните носители на това „необходимо зло” , е трудно да се каже, защото, както е казал Карл Маркс „Аз не създавам рецепти за готварницата на бъдещето.” Но можем да бъдем уверени, че ще бъдат съдени и осъдени, а някои от тях и жестоко наказани.
Желю Железов
В Русия е излязла от печат много интересна книга – „ОХОТА НА БАНКИРА” - която веднага се е превърнала в бестселър. Струва ми се, че точен превод на заглавието е „На лов за банкер”. Авторът, докторът на икиномическите науки Александър Лебедев е и крупен бизнесмен, през ръцете на който са минали много милиарди долари, пише книгата като автобиаграфия, но си поставя за цел да разкрие и ролята на банките, т. е. на финансовия капитал в съдбините на съвременното човечество. По случай на събитието, заместник главният рекактор на в. „Завтра” Андрей Фефелов е разговарял с автора. Интервюто е публикувано в http://zavtra.ru/blogs/ohotnik_na_bankirov. Ще цитирам само два откъса от интервюто, колкото да провокирам интерес у читателите, за да го прочетат.
Андрей Фефелов: „… където вие казвате, че специалисти, които могат да разберат банковата система, особено в криминалната й част, са много малко, и тези не многчислени специалисти са вътре в системата. В правоохранителните органи и в системата на надзора такива специалисти практически няма”. Тази мисъл може да ни помогне, да разберем същността на продължилата години сага с фалита на нашата КТБ.
Текстът - гвоздей на интервюто, - който ще изпиша с главни букви, за да се набие в главите на лековерния нашенски електорат, който си избира нравствено съмнителни субекти, да го управляват и го държат привързан към ЕС, САЩ, евро-атлантическите ценности, и все не може да разбере причините на задълбочаващата се бедност и неравенство.
„ФАКТИЧЕСКИ, ПРОБЛЕМЪТ, КОЙТО НАРИЧАМ „ТРЕТИЯТ КОЛОНИАЛИЗЪМ”, Е КОЛОСАЛЕН. ТОВА Е МНОГО ПО-УМЕН КОЛОНИАЛИЗЪМ ОТ ПРЕДИШНИТЕ ДВА. НЕ ТРЯБВА ДА СЕ ИЗПРАЩАТ АРМИИ, НЕ ТРЯБВА ДА СЕ РИСКУВА ЖИВОТ – ПРОСТО ВСЯКА ГОДИНА ТРЯБВА ДА СЕ ИЗМЪКВАТ ТРИЛИОНИ ДОЛАРИ. ТОВА Е УСТАНОВЕН ФАКТ, И ВСИЧКИ МЪЛЧАТ ЗА ТОВА!”
Според мен с това „всички мълчат”, авторът иска да ни каже, че същността на този „трети колониализъм” не се разбира и затова истината за него рядко се назовава. И е прав. А истината е скрита в т. нар. чуждестранни (стратегически) инвестиции. У нас например огромното мнозинство от учени, политици и държавници, от целия политически и идеологически спектър, открито защитават тезата, че те, чуждестранните инвестиции, както и подаянията от кохезионните фондове на ЕС са благо. И продължават настървено да спорят, за това кой президент, премиер, министър или партия са допринесли повече за привличането им. Тази трагикомедия може да бъде обяснена , но не и оправдана.
Обяснението. През този и предишния колониализъм колонизаторите задължително създават в колониите класа – посредник в грабежа, наречена КОМПРАДОРСА буржоазия, която е кръвно заинтересована в увековечаването на колониалния статут на страната си. Освен този политико-икономически користен интерес, съществува и поне още една причина: същността на предишния колониализъм беше сетивно достъпна и затова предмет преди всичко на разсъдъчното мислене. Същността на сегашния нов колониализъм не е сетивно достъпна. Тя може да бъде изразена в случая с най-общото понятие „стойност” (Wert – на немски език), във формата му на „разменна стойност”. Но стойността е сетивно недостъпна. Никой никога не е виждал, чувал, вкусвал, докосвал или помирисвал стойност. Сетивно достапни са нейните множестово и различни от нея носители. Но както за възприемането на сетивно достъпните феномени са нужни сетива, така и за познонието на обективно съществеващата стойност, е нужно „сетиво”, а то е мисленето, в неговата разумна, според Хегел и спекулативна форма. Такова мислене индивидите получават като онаследена дарба и/или формират чрез упорито образование, което не маже да мине без що-годе задълбочено познание на научното творчество поне на Кант, Хегел и Маркс.
Оправданието. От нравствена гледна точка, всички форми на колониализъм, експлоатеция и потисничество са зло, незовисимо от това, дали попове ще ги оправдават с божията воля или буржоазни идеолози ще ги определят като разпространение на евроатлантическите ценности, основна от които е демокрацията. И тук човешкото съзнание затъва в дълбоко противоречие, от което трудно намира изход. Трудно, защото това зло е необходимо (обективно закономерно) зло, в смисъл, че капитализмът, на когото то е иманентно, е необходим етап от развитието на икономическата обществена формация. Това е една от основните истини на марксистката историософия. Но, така както днес то е необходимо, така изведнъж (в продължение на няколко десетилетия) ще се превърне в обходимо, тоест излишно, заедно със своя носител – капитализмът. Кой и как тогава ще съди персоналните носители на това „необходимо зло” , е трудно да се каже, защото, както е казал Карл Маркс „Аз не създавам рецепти за готварницата на бъдещето.” Но можем да бъдем уверени, че ще бъдат съдени и осъдени, а някои от тях и жестоко наказани.
Тагове:
Скандинавският модел на капитализъм
Днес скърбим, но не се предаваме. Днес с...
А ти от коя класа си?
Днес скърбим, но не се предаваме. Днес с...
А ти от коя класа си?
"Писах преди време на кратункоФците...
Ето тука, какво говорят умните журналист...
ДЕВЕТ КРИМИНАЛНИ МЕСЕЦИ СКРИТИ ОТ МОНОПО...
Ето тука, какво говорят умните журналист...
ДЕВЕТ КРИМИНАЛНИ МЕСЕЦИ СКРИТИ ОТ МОНОПО...
Мисля, че банките, тоест банкерите в България прекрачиха допустимите граници към кредитополучателите. И все някога ще се стигне до лов на български банкери, които няма къде да избягат, защото в другите страни ще да са ги подгонили преди нас. Буржоазното общество е в разпад и, както казва Маркс, човечеството смеейки се, ще се раздели със своето минало. Те вече Западна Европа и САЩ станаха за смях.
цитирайТази мисъл на Маркс много ми допада и често съм я цитирал. Но актуалното развитие на историческия процес ми дава основание да смятам, че тя не е толкова научна истина, колкото ценност от неговия хуманистичен мироглед. Някога такава раздяла със смях е била възможна, но сега силите, с които трябва да се разделим, са толкова мощни и зловещи, че на човечеството няма да остане мегдан за смях и веселие от желаната раздяла.
цитирайЗа "силите, с които трябва да се разделим" си прав. И много е вероятно смехът ни да секне от една ядрена война.
цитирайМного сполучливо, но само формално модераторите са поставили под постинга ми, като нему подобен „Ам и пърцумян”, с автор dedenze. Заинтересован, прочетох този постинг и се убедих, че в текста от постинга ми, който започва с „…. съществува и поне още една причина: същността на предишния колониализъм …” и краят му: „… което не може да мине без що-годе задълбочено познание на научното творчество поне на Кант, Хегел и Маркс.” съм изразил една истина, потвърждение на която е въпросният постинг. В него, между другото, четем: „Приели ли сме капитализма като обществен строй и нова, желана, ценностна система !?
Ако сме го приели, трябва да си спомним всичко написано против него в старите учебници по Научен комунизъм, защото всичко казано там е вярно, за разлика от твърденията за комунистическото бъдеще и развитие ! Накратко това е обществен строй, базиран на експлоатацията и ограбването на други хора с по- малки възможности за реализация и работа.”
В този цитат има една истина и три заблуди. Истината: „… трябва да си спомним всичко написано против него (капитализма) в старите учебници по Научен комунизъм, защото всичко казано там е вярно, … Накратко това е обществен строй, базиран на експлоатацията и ограбването на други хора …”
Първа заблуда: „ Ако сме приели… капитализма като обществен строй и нова, желана, ценностна система… !?” Съждението би било научно екзактно, ако субектът е поставен в единствено число, защото аз и милиони като мен в целия т. нар. Социалистически лагер не приеха, не приемат и няма да приемат капитализма като „ … нова, желана ценностна система…”.
цитирайАко сме го приели, трябва да си спомним всичко написано против него в старите учебници по Научен комунизъм, защото всичко казано там е вярно, за разлика от твърденията за комунистическото бъдеще и развитие ! Накратко това е обществен строй, базиран на експлоатацията и ограбването на други хора с по- малки възможности за реализация и работа.”
В този цитат има една истина и три заблуди. Истината: „… трябва да си спомним всичко написано против него (капитализма) в старите учебници по Научен комунизъм, защото всичко казано там е вярно, … Накратко това е обществен строй, базиран на експлоатацията и ограбването на други хора …”
Първа заблуда: „ Ако сме приели… капитализма като обществен строй и нова, желана, ценностна система… !?” Съждението би било научно екзактно, ако субектът е поставен в единствено число, защото аз и милиони като мен в целия т. нар. Социалистически лагер не приеха, не приемат и няма да приемат капитализма като „ … нова, желана ценностна система…”.
Втора заблуда: „… защото всичко казано там (за капитализма) е вярно, ЗА РАЗЛИКА ОТ ТВЪРДЕНИЯТА ЗА КОМУНИСТИЧЕСКОТО БЪДЕЩЕ И РАЗВИТИЕ!”
Всичко казана за капитализма, според деденцето, е варно, защото е сетивно достъпно, „видимо”. А написаното за комунизма не е истина, защото комунизъм все още не е имало и следователно той не може да бъде обект за сетивно възприятие и разсъдъчно мислене. Но той има реално битие в бъдещето, като възможност, която е постижима само за разумното мислене, каквото нещастното деденце видимо не притежава.
Трета заблуда: „… други хора с по- малки възможности за реализация и работа.” С тази мисъл деденцето изразява най-широко разпространеното ОПРАВДАНИЕ на капитализма: „… експлоатацията и ограбването …” са оправдани, защото са резултат от природна причина – различие във възможностите на индивидите „за реализация и работа”.
ОСНОВНАТА заблуда в постинга: съществуващият у нас капитализъм не е добър, защото е резултат на погрешен избор. Вместо да изберем шведския модел, където всичко е прекрасно, сме избрали американския, който също не е лош, но у нас е с влошено качество, защото сме забравили или не пожелали да внесем и редица атрибути, които там го правят добър.
Всеки български индивид според интересите си е възприел специфично десетоноемврийската контрареволюция. Интересното е, че с течение на времето броят на пострадалите от "мероприятията на народната власт" се увеличава. Типично по български, както до 1989 година постоянно изникваха АБПФК. Знаем, че развитието не върви само напред и нагоре. Има застои, връщане назад и скок напред. Така се случи и с реалния социализъм, улеснено и от глупостта и предателството Горбачови. Така че "победата" и "вечността" на капитализма са измамни. Буржоазното общество е в разпад, което личи от лицемерно пропагандираните евроатлантически ценности. То вече съществува само при грубо ограбване природните богатства на други страни - Ирак, Либия. То не предлага друго разрешение на международните проблеми, освен войната. А природните богатства на Русия са много привлекателни за САЩ, които неистово желаят, но не смеят да започнат война с нея. Предстоят ни велики събития.
цитирай