Желю Железов
ТРИАЛИЗМ, ТРИАДА, „ПРЕСВ. ТРОИЦА”, ТРИЕДИНСТВО
За отделното животно триализмът не съществува, защото то все още не е отделно Лице (Ипостас) на триединното, доколкото носи своята същност вътре в себе си, като наследствена информация.
За човешкия индивид триализмът съществува, защото самият той, не е просто представител на нов, по-висок вид, в еволюцията на животинското царство, а е Лице в Троицата, наречена Социум или втора, Очовечена Природа, триединството на която, за разлика от „Пресветата Троица”, се формира исторически. Само като Лице от Троицата , той, индивидът, притежава, вън от физическото си тяло, нейната същност. Вън от Троицата, той просто е двукрако слабоокосмено животно. Само като Лице от Троицата, неговата психика се превръща в триединно съзнание, състоящо се от познание, ценности и воля, и в което разумът съществува в три форми: разсъдъчно мислене, диалектическо мислене и собствено разум (спекулативно мислене)
За разлика от „Пресветата Троица”, Социумът, или Човешката Троица, има История, която преминава през три обществени формации: първобитно-комунистическа, икономическа и комунистическа.
Икономическата обществена формация (ИОФ), в която ние днес живеем, е триединство на труд, собственост и ценност. В своето развитие ИОФ преминава (поне в Европа) през три „прогресивни епохи”: робовладение, феодализъм и капитализъм.
Капиталистическият обществен строй е триединство на наемен труд, капитал и разменна ценност (стойност).
Буржоазното общество, чиято основа е капиталистическият начин на производство (НП), е триединство на капиталистически производствени отношения (частна собственост), гражданско общество, и държава. В своето развитие то преминава през три етапа: разцвет, зрелост (Belle epoque) и упадък (империализъм).
Комунистическата обществена формация днес съществува като една от двете възможности. Другата е физическото самоунищожение на човечеството. В своята действителност тя – комунистическата формация - ще бъде единство на дейността като игра на природните сили на човека; човешко общество или обобществено човечество; Човекът като върховна ценност. Вместо да вярва в догмата за „Пресветата Троица” - Бог Отец, Бог Син и Св. Дух, Човекът ще повярва в себе си, като единство на посочените по-горе три Лица (Ипостоси) на комунистическата формация, с която човечеството ще навлезе, като завършена Троица, в истинската История на Очовечената природа.
Октомври 2011 г